بانک مرکزی اعلام کرد؛

تخصیص ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی

اقتصاد ایران: طبق اعلام بانک مرکزی، طی دوره اول فروردین ماه تا دوم اردیبهشت ماه سال جاری، ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی شرکت‌های هواپیمایی، درمانی، دانشجویان، عتبات و حج اختصاص داده شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،   طبق اعلام بانک مرکزی، طی بازه زمانی اول فروردین ماه تا دوم اردیبهشت ماه سال جاری، بانک مرکزی سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز، برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شده و  نرخ ارز تامینی برای کالاهای اساسی و دارو ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

علاوه بر این، به ترتیب ۵۵۱ میلیون دلار ارز برای گروه واردات در مقابل صادرات و همچنین ۱۰۱ میلیون دلار ارز برای گروه خدمات، تامین شده است.
شایان ذکر است، طی سال جاری، تامین ارز صنایع در دو بازار نیما و واردات در مقابل صادرات، دو میلیارد و ۴۰۵ میلیون دلار بوده است. سهم ارز نیمایی یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار با نرخ ۴۱ هزار تومان است و ۵۵۱ میلیون دلار دیگر در بخش واردات در مقابل صادرات با نرخ توافقی تامین شده است. صنایعی که عمدتا ارز نیمایی و واردات در مقابل صادرات برای آن‌ها تامین شده است، شامل صنایع حمل و نقل و خودرو، تجهیزات برق، معدنی، ماشین آلات و تجهیزات تولید و منسوجات و پوشاک است.

گفتنی است، امروز سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۳ هزار و ۷۲۵ تومان، یورو با نرخ ۴۶ هزار و ۵۳۶ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۹۰۶ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۰ هزار و ۸۰۵ تومان، یورور با نرخ ۴۳ هزار و ۴۲۹ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۱۱۱ تومان بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ