برنامه ویژه برای رشد تولید دانش بنیان ها

اقتصاد ایران: معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از طراحی بسته های ویژه ای در راستای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، سیاوش ملکی‌فر درباره برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در راستای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم که شعار سال ۱۴۰۳ نام گذاری شده است، توضیح داد و گفت: ما در صندوق نوآوری مثل هر سال که تلاش می‌کنیم، خدمات خود را متناسب با شعار سال و سیاست‌های کلان حاکمیت و دولت تنظیم کنیم، امسال نیز بسته ویژه ای را برای پاسخگویی به الزامات جهش تولید و شعار سال ۱۴۰۳ خواهیم داشت.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: امسال از سوی رهبری جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده و خوب است در همین ارتباط به دو نکته توجه کنیم، نخست اینکه شرکت‌های دانش بنیان بارها مورد تاکید ایشان بوده و این شرکت یکی از مصادیق مشارکت مردم در تولید به شمار می‌روند چرا که ماهیتاً بخش خصوصی هستند و هرچقدر به جهش تولید در شرکت‌ها کمک کنیم، در واقع در راستای شعار سال حرکت و کار کرده‌ایم. چون خود شرکت‌های دانش بنیان مصداق مشارکت مردم در اقتصاد است.

ملکی فر ضمن بیان این مطلب که هدف اصلی کشور در حوزه دانش بنیان افزایش سهم تولید دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان از تولید ناخالص داخلی است، خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار سهم تولید دانش بنیان از تولید ناخالص داخلی به حدود ۲ و ۷۶ صدم درصد از تولید ناخالص داخلی رسیده است. هدفگذاری دولت در برنامه هفتم توسعه اقتصادی کشور رساندن این عدد به ۷ درصد است؛ بنابراین باید تلاش کنیم با جهش تولید و ساز و کارهایی که داریم از ۲ و به ۷۶ صدم درصد به سهم ۷ درصدی از GDP برسد.

وی با اشاره به اینکه عمده ابزارهای ما در صندوق نوآوری جنبه مالی دارد و در ۴ گروه تسهیلات، ضمانت، سرمایه گذاری و توانمندسازی به دانش بنیان‌ها خدمات ارائه می‌دهیم، تصریح کرد: امسال بسته‌هایی را در دو بخش شعار سال یعنی جهش تولید و همچنین مشارکت مردم تدوین کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم برنامه‌های مفصلی را در این حوزه عملیاتی کنیم. این بسته‌ها عمدتاً تسهیلات، سرمایه گذاری و خدمات بلاعوض توانمندسازی است که هم به صورت مستقیم به شرکت‌های دانش بنیان و هم به افزایش مشارکت مردم در تولید دانش بنیان کمک خواهد کرد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به پخش برنامه تلویزیونی شکوفا و موفقیت در جذب سرمایه مردمی در راستای تولید دانش بنیان‌ها گفت: سال گذشته با پخش برنامه تلویزیونی شکوفا، حدود ۲۳۰ میلیارد تومان منابع مردمی به شرکت‌های دانش بنیان تزریق شد و امسال این برنامه در قالب تأمین مالی جمعی پررنگ‌تر و با یک جهش نسبت به سال گذشته اجرایی خواهد شد.

ملکی فر شاخص و برنامه اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی را افزایش سهم تولید دانش بنیان از اقتصاد کشور دانست و گفت: برای افزایش این سهم هم باید به رشد کمی و هم رشد کیفی دانش بنیان‌ها توجه کرد و در همین رابطه برنامه‌ای را برای زایش شرکت‌های دانش بنیان خواهیم داشت که به زودی رونمایی می‌شود. بخشی از این برنامه‌ها نسخه بهبود یافته و تکامل یافته برنامه‌های قبلی و بخشی دیگر برنامه‌های جدید خواهد بود.

وی در پایان رشد تولید دانش بنیان‌ها با ابزارهای مالی مثل تسهیلات سرمایه در گردش را از دیگر برنامه‌های اولویت دار صندوق عنوان کرد و افزود: به طور مثال شرکتی که در یکسال با برنامه رشد تولید ۱۰۰ میلیارد تومان میفروخته سال بعد به کمک ابزارهای مالی مثل تسهیلات سرمایه در گردش باید ۳۰۰ میلیارد تومان بفروشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ