اجرای بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در بقاع متبرکه اصفهان

اقتصاد ایران: اصفهان- معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از پیش‌بینی و اجرای بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه به مناسب دهه کرامت خبرداد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، حجت‌الاسلام ولی الله روان  با اشاره به اینکه امسال دهه کرامت از بیستم تا سی و یکم اردیبهشت خواهد بود، اظهار داشت: اجرای بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در بقاع متبرکه شاخص استان طی این ۱۰ روز پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه پنجم ذی القعده برابر با ۲۵ اردیبهشت ماه روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه است، خاطرنشان کرد: این روز فرصتی مغتنم برای ترویج و اشاعه فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول اکرم است که با اجرای برنامه‌هایی تلاش شده مسیری برای تکریم امامزادگان و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی هموار شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم فرهنگ زیارت را در بقاع متبرکه ترویج دهیم، ادامه داد: در این دهه تعامل دوسویه بین نهادها و جذب گروه‌های مردمی با هدف افزایش مشارکت آنان در مدیریت، عمران و تمشیت بقاع مورد توجه است.

حجت‌الاسلام روان افزود: قرار است که برنامه‌ها و اتفافات بسیار خوبی دست‌کم در حوزه تبلیغات رقم بخورد و تبلیغات و فضاسازی مناسب در سطح شهرها و اماکن عمومی امامزادگان انجام و پخش صلوات امام رضا (ع) هر روز هشت صبح و هشت شب پیش بینی شده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در بقاع شاخص استان، خاطرنشان کرد: استان اصفهان
۷۱۳ بقعه دارد که از این تعداد ۱۴ بقعه شاخص ملی و کشوری بوده و ۳۵ بقعه دیگر سطح دو و استانی است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: روز ملی تجلیل از امامزادگان در این ۴۹ بقعه شاخص استانی و کشوری با اجرای برنامه‌های متنوع از جمله سخنرانی و مداحی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام روان ادامه داد: ویژه برنامه‌ای در بقاع شاخص مانند زینبیه طی امروز شنبه برگزار و از رسانه ملی و شبکه‌های دو، سه، افق و پویا زنده پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه در این برنامه‌ها از مسؤولان شهری و استانی دعوت شده است، افزود: تجلیل و تکریم خادمان، ترویج مشارکت در تمشیت امور بقاع، راه انداری ایستگاه‌های صلواتی، حضور خادمان در مدارس و بیمارستان توزیع تجهیزات، اجرای برنامه‌های اختصاصی برای اقشار نوجوان، جوان، بانوان و اصناف و غبار روبی بقاع از جمله برنامه‌های شاخص دهه کرامت خواهد بود.

حجت‌الاسلام روان، برگزاری برنامه‌های مشترک با خدام آستان قدس رضوی و اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت برشمرد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ