حمایت از دانش آموزان دهک‌های ۱تا ۴ سمپادی

اقتصاد ایران: وزیر آموزش و پرورش گفت: تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان سه محور اصلی دارد و نگاه اول ما هم عدالت آموزشی و بهبود موقعیت‌های تربیتی برابر است.

ه گزارش خبرگزاری اقتصادایران، رضا مراد صحرایی در دیدار با مسؤولان بنیاد مستضعفان و در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و بنیاد مستضعفان گفت: توجه اصلی ما در این تفاهم نامه توجه به مهارت آموزی دانش آموزان است.

وی با اشاره به آئین نامه ملی برنامه توسعه و تقویت مهارت آموزی دانش آموزان گفت: تمام دانش آموزان کشور باید حداقل یک مهارت شغلی را داشته باشند. به غیر از دانش آموزان هنرستانی، دانش آموزان در متوسطه اول و متوسطه دوم هم باید جداگانه یک مهارت را به صورت کامل یاد بگیرند. این موضوع تصویب شده است و امروز نیازمند همکاری برای تحقق آن هستیم.

صحرایی با بیان اینکه مسئله امروز ما به واقع کیفیت آموزشی است؛ گفت: عدالت به معنای دسترسی به آموزش تقریباً اجرایی شده است و ما امروز دانش آموزی را نداریم که اصلاً به مدرسه‌ای دسترسی نداشته باشد. اما مهم این است که مدرسه‌ای که فعال است با چه کیفیتی مطالب درسی را به دانش آموزان آموزش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه تقویت کیفیت آموزشی هم به تقویت مدرسه و هم به تقویت معلم باز می‌گردد؛ گفت: تفاهم‌نامه امروز بر هر دو مسئله دست گذاشته است. ما خیلی به این تفاهم‌نامه امیدواریم. بند بند این تفاهم‌نامه به رشد بیشتر کیفیت آموزش کمک می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس سمپاد دربرگیرنده ۱ تا ۳ درصد از دانش آموزان مستعد کشور است گفت: حدود ۲ درصد از دانش آموزان مستعد کشور ۱۳۰ هزار دانش آموز نخبه را تشکیل دادند. حدود نیمی از این دانش آموزان از دهک‌های ۱ تا ۴ هستند. برآورد کردیم که اگر بر اساس این تفاهم‌نامه هزینه تحصیل دانش آموزان مستعد مدارس سمپاد در دهک‌های ۱ و ۲ را فراهم کنیم؛ شاهد رشد بالاتری در این دانش آموزان هستیم.

وی با اشاره به اینکه کشور را همین دانش آموزان کمتر برخوردار حفظ کرده و ارتقا داده‌اند گفت: حقیقتاً از توجه بنیاد مستضعفان به مساله آموزش و پرورش به عنوان وزیر این وزارت خانه تشکر می‌کنم.

صحرای با بیان اینکه تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان سه محور اصلی دارد و نگاه اول ما هم عدالت آموزشی و بهبود موقعیت‌های تربیتی برابر است. نگاه دوم ما به مسئله سلامت دانش آموزان است و نگاه سوم ما مسئله مهارت آموزی و توسعه اشتغال فارغ التحصیلان از مدرسه است

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: ان‌شاالله این طرح و پوشش دانش آموزان دهک‌های پایین مدارس سمپاد از هفته آینده و با میلاد امام رضا شروع شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ