چگونه یک سهام خوب را انتخاب کنیم؟

اقتصاد ایران: کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت حال حاضر بورس گفت: برای انتخاب یک سهم خوب باید از تحلیل تکنیکال و بنیادی به طور همزمان استفاده کرد.

فرزاد وجیهی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خرید طلا برای حفظ سرمایه گزینه مناسبی است، گفت: خرید طلا تنها برای افرادی که به دنبال حفظ سرمایه هستند مناسب است. اما اگر کسی به دنبال کسب سود مازاد از تورم است باید در بازار بورس و صندوق‌های اعتباری سرمایه گذاری کنند. البته این موضوع به تخصص نیاز دارد. به همین دلیل همه ممکن است سود نبرند.

این کارشناس سرمایه با تاکید بر اینکه کسب سود از بورس ایران دوره‌ای است، افزود: برای نمونه افرادی که از بهمن ۱۴۰۲ وارد بازار شدند با وجود افت فروردین ماه هنوز داخل سود هستند. این روند مثبت بازار فعلاً ادامه دارد و نمادهای ارزنده به آنها سود می‌دهند. به طور قطع اگر قیمت طلا به محدود ۳ میلیون تا ۳ میلیون دویست هزار تومان برسد برای خرید ارزنده است. اما رسیدن به این قیمت مشروط به این است که اتفاق خاصی در جهان سیاست رخ ندهد و بازارها هیجانی نشوند.

وجیهی با تاکید بر اینکه بهترین راهکار برای افزایش سرمایه ورود به بازار مولد است، گفت: خیلی‌ها تصور می‌کنند که بازار مسکن هیچ ریسکی ندارد. در حالی که تمام بازارها ریسک دارند. برای نمونه در زلزله بم همه خانه‌ها از بین رفتند. بنابراین به طور کلی کسی که قصد سود بردن از سرمایه گذاری است باید طرز تفکر خود نسبت به سرمایه گذاری را تغییر دهد تا بتواند ریسک‌های معاملاتی را بپذیرد.

این مسؤول با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته مردم بیشتر روی بازار سهام سرمایه گذاری می‌کنند، گفت: اما در ایران مردم بیشتر روی خودرو و ملک سرمایه گذاری می‌کنند. زیرا این ذهنیت توسط دلال‌ها در جامعه جا افتاده که خودرو و ملک بهترین بازار برای سرمایه گذاری هستند. در واقع آنها از این ذهنیت استفاده می‌کنند تا با افزایش تقاضای که برای ملک و خودرو به وجود می‌آید قیمت‌ها را بالا برده و سود بیشتری ببند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بازار کریپتو پر ریسک و پرسود است، اظهار کرد: به طور کلی بازارهایی که ریسک بیشتری دارند سود بیشتری نیز به سرمایه گذاران هم می‌دهند. در مقطع کنونی صندوق‌های ETF خارجی نیز بسیار سود ده هستند، اما برای سرمایه گذاری در بازارهای خارجی باید تخصص داشت.

وجیهی در پایان با تاکید بر اینکه در حال حاضر باید سرمایه گذاران بتوانند سهام مناسب را براساس تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی انتخاب کند، افزود: زیرا روند صعودی بورس به معنای رشد همه نمادهای به صورت یکسان نیست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ