معرفی مساجد دوست‌دار مادر و کودک

اقتصاد ایران: قزوین- یک فعال فرهنگی و اجتماعی با اشاره به اینکه به دنبال معرفی و تقدیر از مساجد دوست‌دار مادر و کودک هستیم، گفت: این مساجد حداقل‌های حضور مادر با کودک در مسجد را فراهم کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا نجاری در هجدهمین نشست مجازی الگونمایی که شامگاه یکشنبه با موضوع جمعیت برگزار شد اظهار کرد: با توجه به اهمیت افزایش جمعیت سال گذشته اولین همایش و دورهمی خانواده‌های دارای سه فرزند را در هفته جمعیت برگزار کردیم.

وی افزود: در این دورهمی خانوادگی ۱۵۰ خانواده دارای سه فرزند در بوستان هشت‌بهشت قزوین و در یک فضای صمیمی جمع شدند و برنامه‌های متنوع و متعددی داشتیم.

این فعال حوزه جمعیت بیان کرد: یکی از برنامه‌های این دورهمی پرداختن به مسئله سقط‌جنین بود که به‌صورت ویژه و در قالب مسابقه و نمایش به آن پرداختیم.

وی ادامه داد: در این نماش یک تنگ ماهی در اختیار خانواده‌های حاضر قرار دادیم و گفتیم در قبال دریافت یک ماشین، ماهی درون تنگ ر بکشند اما کسی این کار را نکرد و سپس کارشناس ماما به آسیب‌های موضوع سقط‌جنین پرداخت.

استفاده از ظرفیت طنز برای تشویق فرزندآوری

نجاری با بیان اینکه تلاش کردیم تا امسال برنامه جدید و متفاوت‌تری داشتیم، ادامه داد: در برنامه امسال از پارسا عابدی‌ها یکی از بلاگرهای قزوینی که به عمه بتول شناخته شده و بیش از ۲۰۰ هزار مخاطب در فضای مجازی دارند کمک گرفتیم.

وی اضافه کرد: تلاش کردیم با ادبیات این بلاگر به محورهایی همچون فاصله ازدواج تا فرزندآوری آوری، ناباروری، سقط‌جنین، خانواده‌های چند فرزندی و خانواده‌های تک‌فرزندی بپردازیم.

این فعال حوزه جمعیت با بیان اینکه دومین عصرانه مثبت ۳ با حضور ۳۰۰ خانواده برگزار می‌شود، تأکید کرد: یکی از برنامه‌های امسال ما در این جشن راه‌اندازی غرفه فروش محصولات مادر و کودک است و تلاش می‌کنیم با تخفیف بین ۱۰ تا ۳۰ درصد محصولات را عرضه کنیم.

وی گفت: معرفی مرکز درمان ناباروری بیمارستان ولایت نیز در دستور کار است و سعی می‌کنیم از ظرفیت پزشکان این مرکز برای معرفی استفاده کنیم.

نجاری گفت: استفاده از تجربیات مادران چند فرزندی و بیان انتظارات این مادرها از مردم، مسوولین و افراد دارای دغدغه جمعیت از دیگر بخش‌های این برنامه است.

وی اظهار کرد: از مجموعه‌های فرهنگ و تربیتی که در شهر قزوین فعال هستند دعوت کردیم تا به برپایی غرفه و میزخدمت در این جشن اقدام کنند.

تقدیر از تسهیل‌گران افزایش جمعیت

این فعال حوزه جمعیت با بیان اینکه تجلیل از خانواده‌های باشکوه و تجلیل از تسهیل گران خانواده‌های چند فرزندی از دیگر بخش‌های جشن امسال است، اضافه کرد: تجلیل از کسبه و حتی پدربزرگ و مادربزرگ‌هایی که به خانواده‌های دارای جمعیت کمک می‌کنند نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال معرفی و تقدیر از مساجد دوست دار مادر و کودک هستیم، بیان کرد: این مساجد مساجدی هستند که حداقل‌های حضور مادر با کودک در مسجد را فراهم کرده‌اند.

نجاری با بیان اینکه امسال از ظرفیت هیئات و جامعه ایمانی مشعر برای برپایی غرفه‌ها استفاده کردیم، خاطرنشان کرد: ما یک هیئت فعال مادر کودک داریم که در حوزه جمعیت و فرزندآوری فعال است و در این جشن کمک بسیار خوبی برای ما خواهند بود.

وی تأکید کرد: خانواده‌های چند فرزندی وقتی کنار هم قرار می‌گیرند، امید در میان آن‌ها تقویت می‌شود و تلاش می‌کنیم این تجمعات امیدآفرین افزایش پیدا کند.

این فعال حوزه جمعیت اضافه کرد: این شبکه تقریباً ۵۰ نفر فعال است و همراهی مجموعه‌های مردمی به‌صورت شبکه‌سازی که از سوی جبهه انجام شده است شکل گرفت.

وی در پایان یادآور شد: تلاش می‌کنیم پرداختن طنز به مسئله جمعیت ضد جمعیت نشود و برنامه‌ها را درشان مسئله افزایش جمعیت پیش ببریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ