۳۵ اثر ازموزه‌های آستان قدس به ثبت ملی رسید

اقتصاد ایران: رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از ۳۵ اثر از موزه‌های آستان قدس به ثبت ملی وموضوع زیارت که در حال به ثبت رسیدن جهانی است خبرداد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  سیدجلال حسینی در حاشیه مراسم روز جهانی موزه و  رونمایی از سکه ولایتعهدی امام رضا (ع) در مزوه بزرگ مشهد در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: مقام معظم رهبری در خصوص حرم ثامن الحجج فرموده‌اند حرم مطهر رضوی موزه زنده است، بنابراین باید اساتید در این امر سهیم شوند و با کارشناسی‌های خود برای موزه جامع رضوی و حرم مطهر موثر باشند.

وی اضافه کرد:موزه‌های آستان قدس رضوی دارای 17 گنجینه که آثار آن در سال‌های اخیر تغییری نیافته ؛ به عنوان مثال موزه قرآن 40 سال است که قرآن‌های آن تغییر نیافته است و تنها مرمت شده‌اند، اما امسال این امر تغییر یافته است و از میان 23 هزار قرآن 114 قرآن را بر اساس خط، قدمت و آرایه‌های هنری انتخاب کرده‌اند، بنابراین امر باید تعمیم یابد و در 17 گنجینه تغییرات مطلوب و به روزی صورت گیرد.

حسینی تصریح کرد: مشهد ظرفیت بسیاری دارد و اگر این امور در جوار امام رضا(ع) تبیین شود، تاثیرپذیری بسیاری دارد و مردم می‌توانند در کنار زیارت با تمدن و تاریخ خود نیز آشنا شوند.در قرآن عبارات متعددی از یاد کردن انسان بیان شده است و خداوند بارها انسان را به یاد کردن تاریخ و تمدن خود فرا خوانده است؛ لذا معلوم می‌شود که این یاد کردن خط راهبردی است و باید این خط دنبال شود.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افزود:در قرآن به خواندن تاریخ و مطالعه آثار تاکیدات بسیاری شده و در این میان جهت‌گیری مناسبی ارائه شده است؛ زیرا جهت‌گیری باعث نتیجه امر می‌شود. با توجه به اینکه امروزه موزه در دنیا نافذترین رسانه است و جهت‌گیری خاصی را به دنبال دارد باید این جهت‌گیری را به صورت مطلوبی برای تمامی مردم ایران تعمیم دهیم و با دقت این جهت‌گیری را در مسیر درست انتخاب کنیم.

وی تاکیدکرد: در قرآن به خواندن تاریخ و مطالعه آثار تاکیدات بسیاری شده و در این میان جهت‌گیری مناسبی ارائه شده است؛ زیرا جهت‌گیری باعث نتیجه امر می‌شود. با توجه به اینکه امروزه موزه در دنیا نافذترین رسانه است و جهت‌گیری خاصی را به دنبال دارد باید این جهت‌گیری را به صورت مطلوبی برای تمامی مردم ایران تعمیم دهیم و با دقت این جهت‌گیری را در مسیر درست انتخاب کنیم.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی بیان کرد: موزه جامع رضوی آستان قدس رضوی با بیش از 80 هزار متر مربع شروع به فعالیت کرده است و مردم باید برای ثمر بخشیدن این موزه کمک کنند؛ چراکه موزه جامع رضوی باید مکمل زیارتی و معرفتی باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ