۹۰ درصد تجهیزات بیمارستان‌های کشور ایرانی است

اقتصاد ایران: به گفته نایب رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران، ۹۰ درصد تجهیزات بیمارستان‌های کشور ایرانی بوده و این موضوع یک دستاورد است.

به گزارش خبرنگار مهر، در اولین روز از نمایشگاه ایران هلث، نشست تخصصی آسیب شناسی و بازطراحی نظام صادرات و واردات ایران در صنعت پزشکی در سالن شماره پنج نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

در این نشست دکتر محمدباقر آقاعلیخانی دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید، دکتر محمدرضا کمپانی نایب رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران، دکتر محمدمهدی اسماعیلی مدیر حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و سلامت سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی و سعید خسروی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان صنعتی ایران به سخنرانی پرداختند.

فاطمه غفوری ضمن خوش آمدگویی به مهمانان درباره موضوع این پنل گفت: قرار است در این نشست به بررسی مشکلات ساختاری و قانونی و راهکارهای موجود در راستای حل آنها بپردازیم. بحث باز طراحی یکی از موضوعات حیاتی برای هر کشور است. بازطراحی نظام به معنی اصلاح یا تغییر سیاست‌های و رویه‌های دولتی در زمینه تجاری است و موارد مختلفی را در برمی‌گیرد.

دکتر محمدباقر علیخانی، دبیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید، درباره اقدامات صورت گرفته در این ستاد گفت: در ستاد تسهیل کشور یک مانیتورینگ گسترده از مشکلات جمهوری اسلامی جمع آوری می‌شود. اطلاعاتی از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، گردشگری، نفت، نیرو بهداشت و مسکن و شهرسازی گردآوری شده و مشکلات آن‌ها مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد. این ستاد بر اساس ماده ۶۱ و ۶۲ قانون شکل گرفته است. به دلیل شرایط خاص کشور، ستاد تسهیل باید در رفع موانع تلاش کند و به ما دستور داده شده تا از هر گونه قانونی که در حوزه تولید مانع ایجاد می‌کند، عبور کنیم.

وی ادامه داد: در سی و یک استان کشور ریاست این ستاد با شخص استاندار است. اگر موضوعات در استان حل نشود، با امضای استاندار وارد ستاد تسهیل کشور شده و در کمیته‌های تخصصی بررسی خواهد شد. سال گذشته ۹۳ درصد مصوبات ستاد تسهیل کشور اجرایی شده است که آمار مطلوبی به شمار می‌رود. در ستاد تسهیل، قانون گذار محدودیتی را تعیین نکرده است و این آمادگی را داریم تا در تمام حوزه‌ها ورود کنیم.

دکتر محمدرضا کمپانی، نایب رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ایران و مدیرعامل شرکت دانش بنیان الکترونیک برتر در ادامه این نشست گفت: مشکلات امروز بسیار زیربنایی هستند و اشتباهاتی صورت می‌گیرد. در رابطه با صادرات و واردات، بحث تعرفه‌های گمرکی مطرح است، وزارت بهداشت همیشه تلاش کرده است حداقل تعرفه را در محصولات خود داشته باشد. این روزها ۹۰ درصد تجهیزات بیمارستان‌های کشور ایرانی است و این موضوع یک دستاورد است. متأسفانه برای برای تجهیزات پزشکی ارز ترجیحی تخصیص داده می‌شود که این مسئله به باور بسیاری از کارشناسان این حوزه رویه‌ای غلط است.

دکتر محمدمهدی اسماعیلی، مدیر حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و سلامت سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی نیز درباره حیطه مسئولیت خود گفت: سازمان ما یک مرکز تعاملات علمی و فرهنگی به شمار می‌رود. یکی از نقاط قوت این حوزه در این موضوع نهفته است که در مجموعه ما نگاه تأمین محور وجود دارد. رویکرد ما بر تأمین شرکت‌های داخلی تکیه دارد. شرکت‌های تجهیزات پزشکی باید در تولید توانمند باشند. هدف اصلی ما در سازمان این است که بتوانیم شرکت‌های حوزه سلامت را توانمند کنیم. یکی از حمایت‌های ما کمک به هزینه‌های مربوط به بازاریابی و ثبت محصول است. نزدیک به چهارصد شرکت دانش بنیان در حوزه پزشکی وجود دارد. فرایند برند سازی در بازارهای خارجی امری زمان‌بر است و باید بر روی آن تاکید صورت گیرد.

سعید خسروی بنیان‌گذار و مدیرعامل لابراتوار طراحی صنعتی متوتک و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان صنعتی ایران گفت: در بخش طراحی صنعتی، افراد حاضر در اتحادیه طراحی صنعتی تعداد زیادی را به خود اختصاص داده‌اند و همگی توانمند هستند. امروزه طراحی صنعتی وارد حوزه بیزینس شده است. همچنین در چند سال گذشته شرایط بسیار بهتری در این حوزه به وجود آمده است. نکته مهمی وجود دارد و زمانی قصد صادرات داریم باید بررسی کرد تا متوجه ویژگی‌های فرهنگی و آناتومیک کشور مقصد شویم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ