دبیر ستاد فناوری‌های اتصال پذیری خبر داد؛

تسهیلات ارزان برای بومی سازی شبکه ملی اطلاعات

اقتصاد ایران: دبیر ستاد فناوری‌های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی با اعلام جزییات بسته حمایتی برای فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری گفت: تسهیلات ارزان قیمت برای بومی سازی شبکه ملی اطلاعات اعطا می شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، دکتر سید محمد کرباسی  با اشاره به برنامه‌های ستاد گفت: بازدید مستمر و میدانی از شرکت‌های دانش بنیان یکی از برنامه‌های ما است برنامه داریم که در طول سال به منظور آشنایی و شناسایی شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با حوزه فعالیتی ستاد، بازدیدهایی را به صورت منظم و اولویت بندی بر حسب حوزه فعالیت شرکت‌ها از نظر فناوری و همچنین میزان موفقیت و شکست‌ها در دستور کار قرار دهیم تا علاوه بر اینکه شناسایی ما را از شرکت‌ها کامل‌تر کند، در جریان دغدغه‌های آنها نیز قرار بگیریم. قطعاً این بازدیدها نمی‌تواند به صورت کامل اتفاق بیفتد ولی هدف ما این است که از این طریق هرچه بیشتر با اکوسیستم فناوری در حوزه ICT ارتباط برقرار کنیم.

حمایت‌های مالی از کارآفرینان در راستای جهش تولید

وی با بیان این مطلب که معاونت علمی یک جعبه ابزاری برای حمایت از کارآفرینان در راستای جهش تولید دارد، خاطرنشان کرد: انواع تسهیلات تبصره ۱۸ برای اشتغال زایی، تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین منابع مالی مستقیم ستاد و معاونت برای حمایت اقتصادی از شرکت‌ها از جمله این ابزارهای حمایتی به شمار می‌رود. علاوه بر این ظرفیت‌های خوبی از طریق بنیاد ملی نخبگان برای جذب نخبگان در شرکت‌های دانش بنیان و توانمندسازی آنها ایجاد شده است.

شناسایی چالش‌های کسب و کارهای دانش بنیان

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی با اشاره به حمایت از کسب و کارهای و شرکت‌های دانش بنیان نوپا گفت: گام اول رصد و شناسایی این شرکت هاست که این اقدام منجر به شناسایی ظرفیت‌های آنها و شناسایی گلوگاه‌ها و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌شود و خب بالطبع با توجه به جعبه ابزاری که عنوان کردم، ستاد تلاش خواهد کرد به ازای هر مساله و موضوعی راه حل متناسبی را پیدا کند. خیلی از اوقات اقدام ستاد و معاونت می‌تواند معرفی شرکت‌ها به یک دستگاه مربوطه در حاکمیت باشد تا به نحو مناسب ظرفیت و دستاوردهای آن شرکت در دستگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد و نهایتاً محصول فناورانه و نوآورانه آن شرکت ارزش افزوده‌ای با خود به همراه داشته باشد.

کرباسی ادامه داد: در راستای ایجاد بستر مناسب در تولید و مشارکت مردم، اقداماتی را برای هم راستا کردن نهادهای مرتبط با ستاد در دستور کار قرار داده ایم که از جمله آنها می‌توان به صندوق نوآوری و شکوفایی و وزارت ارتباطات اشاره کرد و ما در صدد هستیم که با هم افزایی بین دستگاهی و ایجاد هماهنگی بین جهت گیری‌های نهادهای مختلفِ مرتبط با حوزه ستاد بتوانیم در این حوزه اتفاقات بزرگی را رقم بزنیم.

تسهیلات ارزان قیمت برای بومی سازی شبکه ملی اطلاعات

کرباسی با اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه فهرست بومی سازی شبکه ملی اطلاعات، گفت: بیان کرد: همچنین با در نظر گرفتن اولویت‌های فهرست بومی سازی شبکه ملی اطلاعات به دنبال این هستیم که به آن دسته از شرکت‌های دانش بنیانی که در حوزه‌های ضروری و گلوگاهی شبکه ملی اطلاعات ورود کرده و یا قراردادهای فعالی را با اپراتورها منعقد کرده اند، در راستای کمک به گردش مالی این شرکت‌ها و رفع نیازهای موقت مالی تسهیلات ارزان قیمت در اختیارشان قرار دهیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ